lördag 10 september 2011

Helgtankar

Tänk vad det kan ändra sig! När jag tryckt iväg gårdagens inlägg så kom en kompis förbi. Kul med folk som vågar komma förbi fast hemmet ser ut som ett bombnedslag. :-D Det blev lite snack en stund innan han åkte o hämtade sin son och kom tillbaka igen. Maken blev också glad, då fick han ju lite sällskap till ölen. :-)

Skönt med ledig helg, fast ibland skulle det vara skönt med ett jobb där man kunde lägga tankarna på vad som ska göras kvar på jobbet när man går hem. Med mitt jobb så går tankarna tillbaka till jobbet lite för ofta när man är ledig, men det finns så mycket andra fördelar med mitt jobb och då tar man det onda med det goda!

Idag funderar jag på att fixa till barnvagnen efter att alla tygdelar nu blivit tvättade. Kanske gå igenom lite bebiskläder och tvätta upp? Tjejerna vill säkert hitta på något. Storasyster pratar om äventyrsbad men jag vet inte om det är läge i mitt tillstånd? Sen kan jag känna att de behöver ta det lugnt och nyttja sin fantasi efter de aktivitetsfyllda veckor de har. Så vi får se hur det blir. Maken kanske vill rycka tag i bygget med nya tvättstugan?

Har haft morgonmys med lillsnorpan som använt min stora runda mage som huvudkudde. Hon har fått stå ut med att bebisen sparkar på henne :-D


Nu är det väl dags att kickstarta morgonen med lite frukost?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar