lördag 3 september 2011

Smussel och lögner

Idag har jag både ljugit och smusslat :-) Ljugit, dock omedvetet, om att det är fem veckor kvar till bebis är beräknad. Det är ju faktiskt sex veckor kvar. Två gånger idag har jag kläckt ur mig det. Sorry!

Efter vår produktiva förmiddag åkte vi ut och tittade på makens gamla fotbollslag som hade match. Men jag kunde inte hitta någon skön ställning oavsett om jag satt eller stod så jag tog en sväng med bilen till Erikslund o hämtade ut en sån där gratisbox som man får när man väntar barn. Sen tog jag en sväng på sportaffären men hittade inget speciellt. Eller ja, ett par innetofflor till stortjejen men den ena skon var borta och jag tror inte fröken blir så nöjd av att bara ha en sko ;-)

Sen tog jag en sväng till mataffären och efter att jag var färdig smusslade jag till mig en fika alldeles solokvist. Barnen o maken var ju kvar på matchen. Och helt plötsligt behövde jag fylla på bakelseförrådet i magen så det blev en budapestbakelse bara så där. Ingen fick veta, då hade det blivit avundsjuka utan dess like ;-)

Ji, vi fick gjort det vi ville. Skötbordet är på plats, har tvättat, dammsugit lite, installerat torktumlaren i tvättstugan och dessutom plockat upp fallfrukt o klippt gräsmattan. Hurra! Efter fotbollen for vi förbi o hämtade vagnen. Lite rengjöring av tyget så blir den alldeles utmärkt! Och billigt blev det också!

Undrar om familjen önskar efterrätt nu, ingen som har sagt något än men de är väl som jag proppmätt efter pizzan som lagades här i kväll! Go´kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar