söndag 18 september 2011

Depp o pepp!

Ännu en tuff dag med känslorna utanpå kroppen. Är mentalt trött och det tar sig uttryck i en ledsen mamma :-( Kanske är det också högst normalt att inte vara på topphumör med fyra veckor kvar? Kanske alla har det så här? Tur att man har en förstående man.

Tog mig i kragen vid lunch o hoppade in i duschen. For iväg o handlade maten för veckan. Botade deppigheten med lite shopping till bebisen. Saknar kläder i de minsta storlekarna. Har ju kvar sen tjejerna var små men har ingen aning om vart jag gjort av det, trodde jag visste o hittade också ca 4 plagg men resten då? Kanske har jag lämnat iväg till syster? Hur som helst kommer det i så fall tillbaka nästa helg när vi ses hemma hos mamma o pappa :-)



Kan inte riktigt fatta att det är en sån liten som ska komma ut?! O de där pytteblöjorna...

Simskola idag igen. Nya lärare. Bra övningar. Mycket bra ryggsim av lillfis :-)

Efter kvällsmaten blev det glass med kolasås, eller snarare chokladsås, fast här hemma heter det kolasås ;-) Varm förstås!
VIll ni ha receptet på världens godaste varma chokladsås? Här kommer det:
50 gr smält smör
1 dl socker
0.5 dl sirap
0,5 dl vispgrädde
1 tsk vaniljsocker
1 msk kakao
Kokas ihop under 3-5 min. Serveras förstås med glass! SUPER!! Klassas som bra pepp-medicin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar