tisdag 20 september 2011

Husrenovering

För er som inte känner till oss så bra så kan jag berätta lite. Min man och jag träffades för  ca 13 år sen när vi bodde grannar. Jag har alltid sagt att det är ödet som sagt att vi ska vara tillsammans.
Det var nämligen så att han jobbade som vaktmästare i den bostadsrättsförening som jag och några kompisar hyrde en andrahandslägenhet i. När vi inte fann varandra där så sa ödet tydligen att jag skulle flytta in rakt ovanpå honom ;-)

För snart 10 år sen kom första dottern. För snart 6 år sen kom andra dottern och i samma veva flyttade vi in i vårt hus. Och huset i sig är en egen historia men tänkte att ni kunde få ta del av den lite grann här ;-)
När vi flyttade in var det första vi gjorde i ordning tjejernas rum. Lite före- och efter-bilder. En del har säkert sett dom förut men håll till godo!


Vi såg tydligen att det fanns potential












Fotot taget mot samma fönster. Sängen är utbytt sen kortet är
taget men färgerna i rummet är desamma













Tyvärr en mörk bild, men syns tydligt att allt gick i grönt i
detta rum





















Samma vägg/hörn som syns på bilden ovan, har
dock nu satt in en garderob 












Ytterligare en härlig färgprakt!
















Renovering under -06


Börjar anta en färdig form



























Inte helt färdigt men man kan se hur det tar sig
ut i alla fall








3 kommentarer:

  1. Ett lyft, minst sagt! Eller tre lyft... Fint:-)

    SvaraRadera
  2. Ja är helt nybörjare me detta me blogg så ja gick in som anonym för att berätta ja röstade på en flicka..jättefin magen o fin frisyr. Du är så cool så ja kan inte se dig orolig kramar Gen

    SvaraRadera
  3. Gen: Jag är också nybörjare på detta men lär mig mer och mer ;-) Tack fina Gen!

    SvaraRadera