lördag 3 september 2011

Lördag morgon

Jaha, vad är det med mig o lördagsmornar? Jag vaknar alltid tidigt o kan inte riktigt somna om. Känner inte att det är något dåligt, jag får lite egentid, kan läsa, se det jag vill på tv:n utan att någon vill se något annat ;-) Jag gillar mornar, speciellt de när vi inte ska iväg någonstans, men de får inte vara för långdragna för då känner jag att jag/vi inte gör något vettigt av dagen. Så det skulle väl vara det enda negativa i så fall med att vakna tidigt. Är det inte värre än så så är det ju inga problem :-)

Jag vaknar i stort sett alltid på bra humör, jag vaknar med en massa ny energi och har saker i huvudet som jag vill få gjort under dagen. Detta trots att jag är gravid. Jag sover bra på nätterna, behöver inte springa upp o kissa, det funkar bra att sova - får inte allt för ont i kroppen, som jag förstår att andra har.
Idag vill jag tvätta lite, titta på barnvagn, få ner torktumlaren i källaren för att få lite mer plats i garaget och slippa hänga upp alla små trosor och sockar - bara kunna få slänga in i tumlaren. Dessutom vill jag få igång stora tjejen att göra lite läxor eftersom hon har så mycket aktiviteter i veckorna.

Nu kom minstingen upp o är morgongosig. Nu ska vi mysa under täcket o titta på Dora ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar