torsdag 22 september 2011

Förlossningstankar

Jag både ser fram emot förlossningen och inte. Det ska bli jättekul att träffa liten i magen och få gosa bebis, men jag kan bli alldeles knäsvag o rädd för hur ont det kommer att göra. Sen finns många tankar på allt som kan gå fel men de försöker jag slå bort. Det har ju inte hänt något än och gå och oroa sig innan tar bara tid, kraft och energi.

Fortsätter med lite förberedelser. I helgen fick jag plockat ihop de papper som ska med till förlossningen. Köpte även hem ett paket med små blöjor. Har tvättat lite bebiskläder och även bärselen. Börjar fundera på om jag skulle vilja ha en sjal att bära i men har inte kommit fram till om jag ids spendera pengar på det. Jag har ju en välfungerande Babybjörn.
Dessutom fick jag till en klippning av håret, många månader försent ;-) Det var skönt att bli av med lite tyngd i håret och känna att det är lite lättare att jobba med.

Har skrivit ner lite tankar inför förlossningen om hur jag skulle vilja ha det denna gång. Barnmorskan gav mig en blankett att skriva ner några ord på. Annars tänker jag inte skriva något ordentligt förlossningsbrev i övrigt. Med erfarenhet av förra gången vet jag att det blir som det blir i alla fall :-) Men emellanåt kan jag dock dö av nyfikenhet på hur det faktiskt kommer att bli denna gång :-D

Här kommer bilder på nygamla frissan och magen i v. 37. Jag är absolut ingen proffsfotograf så ni får inte förvänta er kvalité i mina bilder. Har aldrig varit någon bra fotograf och kommer aldrig att bli. ;-) Äger inte ens en bra kamera, de flesta av mina bilder är tagna med mobilkameran.



När maken tog en bild häromdagen så skrattade han gott åt stora magen och smala benen!! De ser smala ut nu ja, men inte annars. ;-) Jag la märke till idag att rumpan ser lika stor ut som magen!!
HAHA!!! :-D

6 kommentarer:

  1. Fina magen! Och rumpan är väl inte alls stor!

    Man önskar ju alltid när man är gravid att man vetat innan att det skulle gå bra så man bara kan se fram emot det. Oro verkar höra till, och det är väl det som gör det hela så fantastiskt. Livet liksom. Och så är det ju som du säger, man kan ha önskemål men sen blir det ju ändå som barnmorskorna finner bäst...

    Vi lånade en bärsjal den här gången förresten. Jag använde den inte en enda gång, medan Peter envisades med att alltid ha den. Jag gillade selen.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. fina du! fast det inte var så länge sedan jag själv var där kan jag känna mej lite avundsjuk... det är så häftigt allt som händer, tänk att det är uträknat så fiffigt alltihop! du är jätte fin, å rumpan är inte alls lika stor som magen... bara nästan.. ;) kram på dej å lycka till med allt!

    SvaraRadera
  3. Kan verkligen rekommendera sjal! Det finns ju alltid begagnade;) Fin i håret och fina magen!

    SvaraRadera
  4. Tack fina ni! Vad goa ni är :-) Kram till er alla!

    Marie: Ja om man bara visste att allt gick bra, så skulle det kännas så mycket bättre. Och oro ja, det lär man ju vara hela livet ;-)

    Camilla: Ja, jag tycker det är så häftigt alltså! Tycker att det är fantastiskt att få uppleva det igen. Även om jag nu inser att det är sista gången ;-)

    Louise: Jag har inte kommit fram är till hur jag vill göra och har ju inte kollat in marknaden än. Kanske ska ta och göra det helt enkelt ;-)

    SvaraRadera
  5. Kan rekommendera EasyHug sjalen, den hade jag enkel och praktisk! Din mage är sååå fin och din frisyr med... Kram Linda P

    SvaraRadera
  6. Linda: Ok, är det en knytsjal eller en ringsjal? Ska kolla upp utbudet lite :-)
    Tack söta du!

    SvaraRadera