fredag 23 september 2011

Sköna fredag!

Barnmorskebesöket idag gick bra. Blodtrycket håller sig precis under gränsen. Bebisens hjärtljud var lite högre idag än tidigare. Magen har växt som den ska och jag följer kurvan precis. Hade inte gått upp ett gram sen jag vägde mig senast men det var ingen fara, har trots allt gått upp nio kilo totalt. Vi har bokat in resterande besök sen tidigare och när jag tittar efter så är det faktiskt bara ett besök kvar innan beräknad förlossning. Dock har vi ett datum inbokat till efter beräknad förlossning också, för säkerhets skull, om jag skulle gå över. Men nu börjar det närma sig på allvar :-)

Har varit lugna aktiviteter som gällt idag också. Men nu försöker jag packa ihop lite saker eftersom vi far iväg till mina föräldrar och hälsar på. Ska bli kul att ses, få fira brorsan (flera månader för sent) och få träffa syster med familj.
Har en överraskning till tjejerna imorgon. Som de har frågat och velat i flera månader... Tänkte ta med dem till ett äventysbad imorgon. Jag får väl bada lugnt medan maken får leka desto mer. Hoppas att de blir glad! Vi har inte velat säga något om det nu inte skulle bli av, så vi avvaktar tills imorgon med att berätta, (tror vi i alla fall).

Avslutar med en vacker tavla som jag köpte när vi var på marknad i Byxelkrok på Öland i somras. Så fin, så vacker text... En av alla vackra låtar vi valde mellan till vårt bröllop. Tavlan sitter nu på väggen i vårt sovrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar