lördag 17 september 2011

Ny dag, nya tag :-)

5:41 vaknade jag av en försiktig klapp på axeln. Lilla tjejen hade vaknat o jag o magen fick maka lite på oss i sängen så hon kunde krypa upp bredvid. Som vanligt när jag blir väckt vid den tiden inser jag att jag är kissnödig och jättehungrig. Kunde bara ligga still i ca 5 min innan jag var tvungen att gå upp. Så det blev ytterligare en tidig lördagsmorgon med barnprogram på TV:n :-)

För att inte allt bara ska låta supermysig och urgullig så berättar jag vad dom hände i går när vi skulle slå oss ner i soffan o mysa med fotbollsentusiasterna när de kom hem. Hade köpt tuggummin till barnen när vi hämtade pizza. En av varje sort och storasyster skulle få välja eftersom hon har godisfritt år. När sen storasyster väljer det tuggummi som lillasyster allra helst vill ha så blir det stora tårar (alldeles säkert delvis beroende på trötthet). Så en ledsen tjej gick och la sig i sin säng och somnade, inte helt kul. Så nu lovar jag mig återigen att aldrig köpa olika smaker/sorter utan att de ska få lika, så att man slipper "bråk"... Samtidigt kanske det är en bra lärdom av livet och inför framtiden, vad vet jag?!

En oplanerad lördag framför oss, får se hur den utvecklar sig!

2 kommentarer:

  1. Det blir bra när du har tre sen så kan det aldrig bli helt rättvist...

    SvaraRadera
  2. Så sant! Det är lika bra de lär sig, men det är så tröttsamt.
    Idag har de fått lära sig att mamma inte orkar göra allt de vill när hon är höggravid och det var inte heller populärt :/
    Kram :-)

    SvaraRadera