torsdag 8 september 2011

Att sättas på prov

Har landat i soffan efter en snabbhandling, tror det ska finnas lite att stoppa i magen i helgen nu. Lite roligt; jag har gett mig själv chipsinhandlingsförbud eftersom vi fortfarande har typ 5 olika sorters chips hemma som vi knappt rört de senaste veckorna.
Sen blev det en snabblagad middag. Tunnbrödrulle eller mos o korv till barnen. Kan säga att jag inte anser att det ska vara dill i räksalladen :/

Har haft nätverksträff för våra förtroendevalda idag. Kul att träffa alla igen! Och kul att diskutera intressanta frågor. Man blir alltid utmanad när man håller i denna typ av möten. Man har ju med väldigt kloka och smarta människor att göra och det sätter en på prov. Frustrationerna när det gäller löneprocessen är tydliga och att bemöta det är inte alltid lätt, inte för våra förtroendevalda heller. Det är ju den värdering som är den tydligaste och det skapar ett naturligt engagemang. Många gånger skulle man vilja falla till föga o strunta i alltihopa men ställer mig frågan om det gagnar någon? Om vi har en bra modell i vår vision, ska vi ge upp den bara för att det inte fungerar i nuläget? För min del är det ganska klart... nej vi ska inte ge upp. Det är det som kallas fackligt knet och det kräver fruktansvärt stort tålamod, något jag försöker tillförskansa mig. :-)

Ser fram emot en hyfsat ledig helg som bla innehåller en lunchdate med en kär vän som jag inte träffat på alldeles för lång tid :-) PÖSS darling, längtar!!

Förlossningsfundering får avsluta idag; undrar hur vi ska göra med barnvakt vid förlossningen när den här inne ska ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar